White death of islam
The Firstborn of God
Isten elsőszülöttje
Megparancsoltuk az angyaloknak, hogy hajoljanak meg Ádám előtt, és ők meghajoltak; nem
úgy Iblis; Ő nem volt hajlandó azok közé tartozni, akik meghajolnak. (Szúra Al-A'raf, 11)
Így az angyalok leborultak, mindannyian együtt: (Szúra al-Hidzsr, 30).
Nem így Iblis: ő nem volt hajlandó azok közé tartozni, akik leborultak. (Szúra al-Hidzsr, 31)
((Allah?)) mondta: "Ó, Iblis! mi az oka annak, hogy nem vagy azok között, akik leborultak?"
(Szúra Al-Hidzsr, 32)
Iblis azt mondta: "Nem vagyok olyan, aki leborul az ember előtt, akit te teremtettél hangzó
agyagból, formára öntött sárból." (Szúra Al-Hidzsr, 33)
Íme! Azt mondtuk az angyaloknak: "Hajoljatok le Ádám előtt": Ők leborultak, kivéve Ibliszt: Ő
azt mondta: "Leboruljak-e egy olyan előtt, akit agyagból teremtettél?". (Szúra Al-Isra', 61)
Íme! Azt mondtuk az angyaloknak: "Hajoljatok le Ádám előtt": Ők meghajoltak, kivéve Ibliszt.
Ő a dzsinnek egyike volt, és megszegte Urának parancsát. Ti akkor őt és utódait [gyermekeit
és leszármazottait] fogadjátok inkább védelmezőnek, mint engem? És ők ellenségeitek
nektek! Gonosz lenne cserébe a gonosztevőkért! (Szúra Al-Kahf, 50)
Amikor azt mondtuk az angyaloknak: "Boruljatok le Ádám előtt", ők leborultak, de Iblis nem:
ő megtagadta. (Szúra Ta Ha, 116)
Így az angyalok leborultak, mindannyian együtt: (Szúra Sád, 73)
Nem így Iblis: ő gőgös volt, és azok közé tartozott, akik elutasítják a hitet. (Szúra Sád, 74)
((Allah)) mondta: "Ó, Iblis! Mi akadályoz meg téged abban, hogy leborulj az előtt, akit
kezemmel teremtettem? Gőgös vagy? Vagy a magas (és hatalmas) emberek közé tartozol?"
(Szúra Sád, 75)
卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐
卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐
卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐.
Az "iszlám"...... szó mutatja meg legjobban a program központi üzenetét. Behódolás - így
fordítják le. A behódolás, az engedelmesség, a valaki előtti szolgai leborulás vallása. Ez az
utolsó kitalált abrahámi/zsidó vallás, és a legegyszerűbb közülük: még csak nem is kell
hozzá sem Ábrahám 10 parancsolata, sem Noé 7 törvénye, mert minden bűnt egyetlen
egyszerű szóval le lehet leírni - A szabad akarat. Ez a szó tökéletesen leírja Ibliszt / Sátánt
is.
Rengeteg muszlim kommentet láthattok a youtube-on egy nagyon világos, egyszerű
mondattal: "te vagy a Sátán" minden alkalommal, amikor egy videó bármilyen Szabad
Akaratot mutat - mindezt 3 szóban elmondva. Minden olyan nőre is azt mondják, aki Szabad
Akaratot mutat, és vitatkozik a gazdájával. Ez a vallás tényleg a legegyszerűbb és legvilágosabb - még nekünk, Sátánistáknak is, hogy leleplezzük. Azzal a mítosszal
kezdődik, ahol ez a végső "bűn" teljes dicsőségében megmutatkozik: a híres mítosz
Sátánról, aki nem hajlandó leborulni Ádám - az "Elsőszülött" - előtt.
Mindannyian tudjuk, hogy a zsidó / xiánus (keresztény) / muszlim teremtésmítoszt a sumér
teremtésmítoszból lopták, és még maga az Elsőszülött - Ádám neve is hasonlít a sumér első
teremtett ember - Adapa - nevéhez. De miért imádkozna / borulna le Enki Isten (a Sátán
sumér neve) a saját teremtménye előtt? Ez a megalázó mítosz - leginkább a Koránból ismert
-, hogy Isten más halhatatlan ember előtti lényeket kényszerít arra, hogy imádják a
teremtményét, csak 3 viszonylag új abrahámi vallásban létezik. Az ősibb, zsidók előtti
időkben ilyesmi egyszerűen nem létezik. Valószínűleg ez az Ádám teremtés nem azonos az
Adapával, bár magát a legendát ellopták? Valószínűleg az, akit a zsidó isten teremtett, hogy
mindenki szolgaian leboruljon előtte, nem csak egy földi ember... hanem valaki más?
- A xianizmus, az Újszövetség egyedül az Ószövetség nélkül.
Úgy tűnhet az is, hogy a harmadik ábrahámi vallás.
- Valahogyan nélkülözi az Ádám angyalok általi imádatának legendáját, hiszen hiányzik
belőle a lopott teremtésmítosz, de ez hazugság. A zsidóknak nincs szükségük a lopott
sumér legendára, ha a "rabszolgabíró-dzsinnek" ötletüket máshova tudják tenni. Nagyon sok
újszövetségi / xiánus forrás van, amelyek sok fényt vetnek erre a gondolatra és annak valódi
jelentésére. És ezeket fogom tovább mesélni.
Most meg fogok osztani néhány kutatást, amely teljesen tisztázza ennek a zsidó leborulásos
mítosznak az igazi jelentését. És pontosan megmutatja, hogy a zsidó isten terveiben kinek
kell leborulnia ki előtt.
Az alábbiakban az oldal navigációs menüje található.
- Ádám angyalok általi imádata
- Énók könyve
- Az Újszövetség
- A Korán
- Az elsőszülöttek
Először is részleteket osztanék meg ebből a cikkből:
ÁDÁM IMÁDATA AZ ANGYALOK ÁLTAL
(HIVATKOZÁSSAL A HÉBEREK I. 6. FEJEZETÉRE)
A könyv X. fejezete
Tanulmányok a népi iszlámról
A köznép babonáival és hiedelmeivel foglalkozó írások gyűjteménye
ÍRTA SAMUEL M. ZWEMER
D.D., LL.D.
A vallás és a keresztény missziók professzora (emeritus)
A jegyzeteim a []
Vissza a navigációs menüponthoz
A Koránban az angyalokra és démonokra tett számos utalás közül egyiket sem nehezebb
megmagyarázni. Mint azt a történetet, hogy az ördög (Iblîs) megtagadta, hogy
engedelmeskedjen az összes angyalnak adott isteni parancsnak, hogy imádják Ádámot,
amikor újonnan teremtették. Az iszlám angyaltana nagyon kiterjedt, és a nyugati tudósok
csak részben foglalkoztak vele, noha olyan fontos helyet foglal el a népi iszlám hitvilágában,
és talán többet kölcsönzött a zsidó és keresztény forrásokból, mint hitük bármely más
cikkelye.
Az ortodox iszlám hitvallásának második cikkelye Allah angyalaira (mala'ikatihu) utal, és
magában foglalja az angyalokban, dzsinnekben és démonokban való hitet. A hitnek ez a
cikkelye a Korán számos szakaszán alapul, amelyet számtalan hagyomány szemléltet,1 és
a népi iszlámban végtelen számú babonának az oka. 2
"Tudd meg - mondja Kazwini az angyalok természetéről szólva -, hogy az angyalok
szubsztanciák (lények), amelyek mentesek a szenvedély sötétségétől és a harag
zavarosságától. Soha nem lázadnak Isten parancsai ellen, hanem mindig azt teszik, amit
parancsolnak nekik. Táplálékuk Isten dicsérete, italuk pedig az Ő szent és tiszta lényének
leírása. . . . Nincs az égbolton olyan tér, amelyen ne lenne olyan angyal, aki imádkozva
borulna le. "3
Az angyalok számtalanok. Nincs nemi megkülönböztetésük, mint a dzsinneknek (Szúra
43:18; 21:26; 37:159 stb.), ezért nem szaporítják fajukat.
A marginális utalások tovább nehezítik újszövetségi szövegünk értelmezését (vö. 5Móz.
xxxii. 43, szept. és xcvii. 7. zsoltár).
I. A koráni szakaszok forrásai. Zsidó vagy keresztény eredetűek, és hogyan ismerte meg
Mohamed a történetet?
Geiger rabbi kétségét fejezi ki, hogy a zsidó hagyományból származik-e, azzal az indokkal,
hogy az Istenen kívüli más lény imádatára vonatkozó parancs elképzelhetetlen lett volna egy
izraelita számára....
[Megjegyzésem, ez az, aminek intrikát és kérdéseket kellene felvetnie annak az
elképzelésnek, hogy "Adapa" zsidó verziója csupán az első ember volt a Földön és semmi
más - hiszen az iszlámnak sehol máshol nem volt gyökere, mint a zsidókban, e rabbi
hazugságai ellenére].
A zsidó történet a középkori keresztény íróknál is hosszasan megtalálható. A Pugio Fideiben
a következőképpen olvasható:
"R. Joshua ben Nun: "Amikor Ádám elméje megérett benne, a Szent, áldott legyen Ő, így
szólt a szolgáló angyalokhoz: "Imádjátok őt!". Azok eljöttek (és így tettek) az ő kívánságának
megfelelően. És a Sátán nagyobb volt, mint a menny összes angyala. És azt mondta
Istennek: "A világmindenség Ura! Te teremtettél minket a Shekinah ragyogásából, és azt
mondod, hogy boruljunk le az előtt, akit a föld porából teremtettél?" A Szent, áldott legyen Ő,
válaszolt: "Aki a föld porából teremtetett, annak bölcsessége és megértése van, amivel te
nem rendelkezel." És amikor nem akart neki hódolni, és nem hallgatott Isten szavára, kiűzte
őt a mennyből, és Sátánná lett. Rá vonatkozik Ézsaiás "Hogyan estél el stb.""""
Nem szabad azonban elfelejtenünk, hogy a Pugio Fidei (A hit tőrének), amelyet Raymundus
Martinus szerzetes írt, csak a tizenharmadik században keletkezett. Ez a szakasz és sok
más azonban Mózes ha Dárszán rabbi nagy Genezis Rabba című művéből származik,
amelynek valódiságát a kritika megállapította. 7 Ő viszont sokkal régebbi és az iszlám előtti
zsidó forrásokból vette át a történetet. Megtaláljuk R. Eliezer XI. pirke-ében és máshol is a
Talmudban. A történet ősiségét bizonyítja az a tény, hogy a Talmud (Teremtés és Számok
Rabba) is bemutatja. 8
Újra megtaláljuk hosszabb terjedelemben az úgynevezett Ádám és Éva életében, amelyet R.
H. Charles fordított, Apocrypha and Pseudepigrapha (137. o.: Oxford, 1913):
"És az ördög nehéz sóhajjal így szólt: "Ó Ádám, minden ellenségeskedésem, irigységem és
bánatom miattad van, hiszen miattad lettem kiűzve dicsőségemből, amelyet az égben az
angyalok között birtokoltam, és miattad lettem kiűzve a földre. Ádám így válaszolt: "Mit
mondasz nekem? Mit tettem veled, vagy mi a vétkem ellened? Látván, hogy semmi kárt
vagy sérelmet nem szenvedtél tőlünk, miért üldözöl minket?'
"Az ördög így válaszolt: "Ádám, mit mondasz nekem? A te kedvedért taszítottak el arról a
helyről. Amikor te megformálódtál, engem is kidobtak Isten jelenlétéből, és száműztek az
angyalok társaságából. Amikor Isten beléd fújta az élet leheletét, és arcod és
hasonlatosságod Isten képmása lett, Mihály is elhozott téged, és (minket) Isten színe előtt
hódolatra késztetett; és Isten, az Úr szólt: "Itt van Ádám. A mi képünkre és
hasonlatosságunkra teremtettem őt".
"És Mihály kiment és hívta az összes angyalt, mondván: "Imádjátok az Isten képét, ahogy az
Úr parancsolta".
"És Mihály maga imádkozott először; aztán engem hívott és így szólt: "Imádjátok az Úr Isten
képmását." Én pedig azt válaszoltam: "Nincs (szükségem) arra, hogy Ádámot imádjam". És
mivel Mihály folyamatosan sürgetett, hogy imádjam, azt mondtam neki: "Miért sürgetsz
engem? Nem fogok imádni egy nálam alacsonyabb és fiatalabb lényt (nálam). Én vagyok az
ő idősebbje a Teremtésben, mielőtt ő létrejött, én már létrejöttem. Az ő kötelessége, hogy
imádjon engem."
"Amikor az angyalok, akik alattam voltak, ezt hallották, megtagadták az imádatát. Mihály
pedig így szólt: "Imádjátok az Isten képmását, de ha nem akarjátok imádni, az Úr Isten
haragudni fog rátok". Én pedig azt mondtam: "Ha megharagszik rám, akkor az ég csillagai
fölé helyezem a helyemet, és olyan leszek, mint a Magasságos."
"És az Úristen megharagudott rám, és engem és angyalaimat száműzött dicsőségünkből; és
miattad kiűztek minket lakóhelyünkről ebbe a világba, és n a földre vetettek. És rögtön
eluralkodott rajtunk a bánat, mivel oly nagy dicsőségtől fosztottak meg bennünket. És
elszomorodtunk, amikor megláttunk téged ilyen örömben és fényűzésben. És álnoksággal
becsaptam a feleségedet, és azt okoztam, hogy általa (cselekedetével) kiűztelek az
örömödből és a fényűzésből, ahogy engem is kiűztek a dicsőségemből.""
Ádám e bizonytalan eredetű apokrif könyvének keletkezési idejét Hort "nem korábbra teszi,
mint a Kr. u. I. század, és nem későbbre, mint a IV. század". A szerző vagy szerzők zsidó
hellenisták voltak. Egy szír nyelvű változata, A kincses barlang, a hatodik században jelent
meg. Ennek az Ádám-életnek voltak korai változatai arab, etióp és örmény nyelven is, ami
az Ádám angyalok általi imádatára vonatkozó történet korai elterjedésére utal. 9 A szír
változatot Bezold németre fordította Die Schatzhöle címmel, és egyértelműen keresztény és
aszketikus jellegű.
A bizonyítékokat összegezve tehát úgy tűnik, hogy a Korán elbeszélése mögött két legenda
ciklus húzódik meg.: Az egyik az Ádám megteremtése elleni, néhány angyal részéről érkező
ellenvetéssel foglalkozik. Amelynek eredetije a zsidó forrásokban található; a másik, amely
Sátán Ádám imádatát megtagadó magatartásáról szól, és amely talmudon kívüli és
kereszténynek tűnik.10 Mohamed és a muszlim hagyomány későbbi összeállítói
összekeverték a kettőt, és a független elbeszélések maradványait vizsgálva tudjuk az
egészet eredeti formájában rekonstruálni. 11
George Sale a Korán-fordításhoz fűzött jegyzeteiben (vö. Szúra 2:34) azt mondja: "Az ördög
bukásának ez az alkalma némi rokonságot mutat azzal a keresztények körében eléggé
elterjedt vélekedéssel. Miszerint az angyalok, miután értesültek Isten azon szándékáról,
hogy az embert a saját képmására stb. teremti, néhányan közülük úgy gondolták. Hogy a
dicsőségük háttérbe szorul, ezért irigyelték az ember boldogságát, és ezért fellázadtak." 12
A már említett Die Schatzhöle című névtelen műben, amely a hatodik századból származik,
megtaláljuk a keresztény legendát arról, hogy mi történt Ádám teremtése után:
„Amikor az angyalok látták pompás külsejét, meghatotta őket a tekintetének tisztessége. És
Isten odaadta neki az uralmat minden teremtmény fölött, és minden vadállat, marha és
madár fölött, és azok Ádám elé jöttek, és ő nevet adott nekik. És fejet hajtottak előtte, és
imádták őt, és minden természetük imádta és szolgálta őt. És az angyalok és a
hatalmasságok meghallották Isten szavát, aki így szólt hozzá: "Ó Ádám, íme, királlyá,
pappá, prófétává, urává, minden teremtmény fejévé és vezetőjévé tettelek, és azok téged
szolgálnak és a tieid. És uralmat adtam neked minden felett, amit teremtettem'. És amikor az
angyalok meghallották ezt a szót, mindannyian térdet hajtottak és imádták őt.
"És amikor az alacsonyabb rendűek feje látta, hogy Ádámnak nagyság adatott, ezentúl
irigyelte őt, nem volt hajlandó imádni őt, és azt mondta a hatalmainak: 'Ne imádjátok őt, és
ne dicsérjétek őt az angyalokkal együtt. Hozzá illik, hogy engem imádjon, nem pedig
hozzám, hogy a porszemekből formált port imádjam". Ilyeneket mondott a lázadó, és
engedetlen volt, és szabad akaratából elszakadt Istentől. És elbukott és elesett, ő és egész
csapata. A hatodik napon, a második órában, lezuhant az égből, és megfosztották
dicsőségük köntösétől, és a nevét Szatánának nevezték el, mert elfordult Istentől, és
Shedának, mert levetette magát, és Daivának, mert elvesztette dicsőségének köntösét. És
nézd, attól a naptól kezdve a mai napig ő és minden serege lecsupaszítva, meztelenül és
csúnyán néz ki. És miután a Sátánt kiűzték a Mennyből, Ádámot felemelték, hogy
felemelkedjen a Paradicsomba." 13
Igaza van-e tehát Geigernek, amikor azt állítja,14 hogy "a történet, mely szerint Isten
parancsolta, hogy az angyalok imádják Ádámot, alapvetően keresztény"? Vagy pedig egyet kell értenünk Junggal abban, hogy a Pugio Fidei története maga is a Koránból származik, de
vannak benne olyan elemek, amelyek nem a Midrás-változat eredetije? 15
Ezekre a kérdésekre nehéz válaszolni. Tény, hogy mind a korai zsidó hagyományban, mind
a keresztény apokrifekben, mind a Korán szövegében vannak olyan legendák, amelyek az
Ádám előtt leboruló (sajada) angyalokkal kapcsolatosak. És ezzel elérkeztünk a második
kérdéshez: Fényt vet-e ennek a koráni legendának a vizsgálata a Zsidókhoz írt levél i. 6.
fejezetére?
II. A Zsidókhoz írt levélrészlet jelentősége. Ennek a névtelen levélnek az első fejezete és
maga a levél is egy érvelés Isten kinyilatkoztatásának a Fiában, Jézus Krisztusban való
felsőbbrendűsége és véglegessége mellett. A Messiást az angyalok fölött állónak mutatja
hét bibliai bizonyíték, amelyek az ő nevére és előjogaira utalnak (5-14. versek). Vincent
helyesen jegyzi meg: "Az idézetek nehézséget jelentenek, mivel úgy tűnik, hogy nagy
részüket az eredetitől eltérő értelemben és alkalmazással használják. Mindössze annyit
lehet mondani, hogy az író ezeket a szövegeket messiási szövegnek tekinti, és ennek
megfelelően alkalmazza őket". (Word Studies in the New Testament, vol. iv. 286. o.).
A harmadik idézet, Moffatt szavaival élve, "megpecsételi Krisztus egyedülálló tekintélyének
bizonyítékát, és megnyitja azt az értelmet, amelyben ő az angyalok fölött áll". Mofatt
fordítása így szól: "Továbbá, amikor az Elsőszülöttet a világba bevezeti, azt mondja: "Isten
minden angyala imádja őt". Az újszövetségi görög nyelv e tekintélye szerint a παλιν szót
nem a bevezetni igével együtt kell értelmezni, hanem mint retorikai szekvenciális partikulát
az érvelésben. 16 A παλιν-nek ezt az értelmezését adja a Peshitto, az arab, a francia és a
német változat is, valamint Erasmus, Luther, Kálvin, Grotius, Bengel, Wolf, Cramer, Schulz,
Bleek, Ebrard és mások. 17
Milyen eseményre utal tehát az Elsőszülöttnek a világra jövetele? Egyes kommentátorok
szerint a betlehemi megtestesülésre utal (Chrysostomus, Kálvin, Owen, Calov, Bengel).
Mások Krisztus feltámadására és felmagasztalására utalnak (Grotius, Wetstein, Rambach,
Peirce, Whitby ). Bleek és Reuss "Krisztus megtestesülését megelőző pillanatra
vonatkoztatja a szövegrészt, amelyben az Atya mintegy ünnepélyes aktussal vezette ki és
mutatta be a Fiút az általa teremtett lényeknek. Mint az Elsőszülöttet, mint Teremtőjüket és
Uralkodójukat, aki minden dolgot fenntart és vezet". 18
Lehet, hogy ez "teljesen egyedülálló gondolat" (Lünemann) az Újszövetségben, de Moffatt
úgy tűnik, hajlik e harmadik értelmezés elfogadására, és hivatkozik Ézsaiás
mennybemenetelére (xi. 23 f.), ahol az angyalok alázatosan imádják Krisztust, amint
felemelkedik a mennyekbe, ahol élnek; itt a hódolatot a világba való belépésekor követelik
neki. 19
A Zsidókhoz írt levél ismeretlen szerzője által idézett idézet nem található meg a héber
szövegben. Hanem a Septuagintából származik, a Deut. xxxii. 43, és némileg párhuzamos
utalást tartalmaz a xcvii. 7b. zsoltárban ("Imádjátok őt, ti istenek mind"). Moffatt annak a
véleményének ad hangot, hogy a levél írója "zsidó keresztény volt, aki megtérése előtt
magába szívta az alexandriai judaizmus filozófiáját".
Van egy példa, amely a Messiás preegzisztenciájával kapcsolatban érinti az előttünk álló
témát, és a talmudi irodalomban gyakran előfordul. Dr. Oesterley azt állítja:
"Ez a felfogás kettős jellegű: először is úgy tartják, hogy a Messiás már a világ
teremtése előtt létezett a mennyben; Isten, mondják, a világ teremtése előtt szemlélte a
Messiást és tetteit, és elrejtette őt trónja alá (vö. 1 Péter i. 20). Hozzáteszik, hogy Sátán
megkérdezte Istent, hogy mi az a fény a trónja alatt, és Isten azt válaszolta, hogy az, aki a
jövőben szégyenbe fogja hozni őt; ekkor, amikor Sátán megpillanthatta a Messiást,
reszketett, a földre rogyott és felkiáltott: 'Bizony, ez a Messiás az, aki engem és minden
pogány királyt a pokolba fog juttatni' (Pesiqtarabbati 36)." (Pesiqtarabbati 36). (A zsinagóga
vallása és istentisztelete, 233. o.).
Itt mintegy a Korán-legenda csíráját látjuk, bár az imádatra méltó tárgy, akitől a Sátán
visszariad, nem Ádám, hanem maga a Messiás.
III. Egy javasolt értelmezés, miszerint a Második Ádám az Elsőszülött, akit az angyalok
imádtak. Tézisünk a Koránban található hétszeres utalás volt arra, hogy az angyalok
imádják Ádámot; ellenpéldánk a Zsidókhoz írt levél i. 6. fejezetében található szakasz, ahol
az Újszövetség írója a Messiást az angyali imádat tárgyaként állítja be. Lehetséges-e
szintézis, ha Szent Pál második Ádámját (1 Kor. xv. 45) egyenlővé tesszük a Kol. i. 15, 18,
Róma viii. 29 és a Zsidókhoz írt levélben szereplő szakasz elsőszülöttjével (prototokosszal)?
"Az első Ádám élő lélekké lett, az utolsó Ádám pedig megelevenítő lélekké" - ezeket a páli
szavakat többféleképpen értelmezték. Baur, Pfleiderer, Beyschlag és mások "a második
Ádámban, a mennyből jött úrban" látják a már létezés előtti Krisztust, akit Philón ideáljával
vagy a Genezisben szereplő "mennyei emberrel" azonosítanak [megjegyzésem, Philón
zsidó, aki a hellenista platóni filozófiát zsidó messianisztikus ideállá rontotta] i. 26-ban. Ezen
értelmezés szerint Krisztus volt az Urmensch [előember], az emberiség prototípusa, aki
öröktől fogva Istennel együtt létezett. 22
Hugo Gressmann Der Ursprung der israelitisch-jüdischen Eschatologie (Göttingen, 1905)
című könyvében rámutat arra, hogy a Messiás mint az eredeti Ádám preegzisztenciája
megtalálható Dánielnél, Ezsdrás 2. könyvében és Énók könyvében. Arra a következtetésre
is jut, hogy bár az evangéliumokban nem található meg egy ilyen, a létezés előtti Ádám
gondolata, Pál visszatér rá:
[Németből fordítva]
"Pál is látja a kapcsolatokat a mennyei Messiás alakjával, d. H. Az Emberfia cím alatt nem
az ősembert érti (I Kor 15, 45). Nemcsak az Ádám és Krisztus közötti égbekiáltó párhuzamot
mutatja meg: "Az első ember Ádám élő lélekké lett, az utolsó Ádám pedig machendem
lélekké lett", hanem még polemikusan hozzá is teszi: Nem a "Szent jön először, hanem csak
a lélek, és utána a papság. Az első ember a földből való, földi, a második ember az égből
való'. Így lehettek még az ő korában is emberek, akiknek elmélete szerint az első ember égi
lény volt..." (365. o.).
Philón elképzelése a két Ádámról a zsidó irodalomban is megtalálható. A rabbinikus
ha-Adam ha- acharon címet adják a Messiásnak (Neve Shalom IX. g.). 23 Valójában ezt a
földi és mennyei Ádámba vetett hitet az Ádám Kadmonról szóló zsidó tanításban találjuk
teljesen kifejlődve. 24 A mennyei ember mint a Logosz tökéletes képmása nem férfi és nem
nő, hanem egy testetlen értelem vagy idea. Philón ötvözi a Midrás és a platóni filozófiát.
[Megjegyzem, Philón egy mocskos messianisztikus zsidó volt, aki megrontotta a görög
írásokat].
A farizeusok (Gen. R. viii. 1) ugyanezt a kettős eszmét vallották. A rabbik szerint Ádám
szelleme nemcsak a földi Ádám teremtése előtt létezett, hanem már a teremtés előtt is. Ezt
a létezés előtti Ádámot még Messiásnak is nevezték. Akiba a Talmudban, bár tagadja az
Isten és más lények, még a legmagasabb típusú angyalok közötti bármiféle hasonlóságot,
azt tanítja, hogy az ember egy képmás, egy őskép után lett teremtve, mert "az embert a
maga képére teremtette". 25 A későbbi Zohár és a Kabbala még szemléltető ábrákat is ad
erről az Adam Kadmonról, amelyeken a bölcsesség, az értelem, a szépség, a szeretet, az
igazságosság, a ragyogás stb. isteni attribútumai az ideális ember, a földi Ádám
prototípusának különböző testi tagjaira vannak írva. Ezt a filóniai és talmudi tanítást később
a Kelemen, a Homíliák, valamint az ebioniták és más zsidó-keresztény szekták is átvették.
Ők úgy tartották, hogy "a mennyei Krisztus így valójában kétszer testesült meg és kétszer élt
a földön - Ádámban és Jézusban. De gyakran öltött alkalmi és látható alakot, és így
nyilatkoztatta ki magát az Ószövetség legkiválóbb szentjeinek".
Miután ezt megírtuk, nagy meglepetésünkre azt találtuk, hogy Jonathan Edwards
prédikációs kötete végén található néhány Különféle megfigyelésben. Az angyalok bukásáról
olyan kifejezésekkel beszél, amelyek bizonyos értelemben majdnem párhuzamosak az
általunk levont következtetésekkel (Edward's Works (New York, 1830), vol. viii. pp. 496-509):
"Valószínűnek tartom, hogy az angyalok kísértése, amely lázadásukat kiváltotta, az volt,
hogy amikor Isten az embert meg akarta teremteni. Vagy először megteremtette, Isten
kijelentette az angyaloknak a rendelkezését, hogy az egyik ilyen emberi természetű ember
legyen az ő Fia, az ő legkedvesebbje, az ő legnagyobb kedvence, és egyesüljön az ő
Örökkévaló Fiával. És ő legyen a fejük és királyuk, hogy neki adják magukat, és imádják őt,
és legyenek a szolgái, kísérői és szolgálói: És miután Isten így kinyilvánította nagy
szeretetét az emberiség neme iránt, az angyalokat bízta meg, mint az embereket szolgáló
szellemeket. Sátán, vagy Lucifer, vagy Belzebub, aki arkangyal volt, az angyalok egyik
legmagasabbika, ezt nem tudta elviselni. Azt gondolta, hogy ez alatta áll, és nagyon
megalázó számára. Ezért lázadást eszelt ki a Mindenható ellen, és magával vonzotta a
mennyei seregek hatalmas csapatát." (p. 496.)
". . . És mivel minden angyalt Isten fiának nevezik, Lucifer volt az ő elsőszülöttje, és minden
teremtmény elsőszülöttje volt. De amikor kinyilatkoztatták neki, hogy bármennyire is magas
és dicsőséges is volt, szolgáló szellemként kell szolgálnia az emberiség azon fajának,
amelyet újonnan teremtettnek látott. Amely oly gyöngének, alantasnak és megvetendőnek,
oly mérhetetlenül alacsonyabb rendűnek tűnt, nemcsak hozzá, az angyalok fejedelméhez és
a teremtett világegyetem fejéhez, hanem az alsóbbrendű angyalokhoz képest is. És hogy
alá kell vetnie magát egynek abból a fajból, amely a későbbiekben születik, nem tudta
elviselni. Ez okozta a bukását; és most ő és a többi angyal, akiket magával rántott, elesett,
és a választott emberek átkerültek, hogy a helyüket betöltsék, és a mennyben náluk sokkal
magasabbra emelkedtek, mint ők. És az Ember Jézus Krisztus, az összes választott ember
főnöke, fejedelme és kapitánya, át lett fordítva, és arra a trónra ültetve, amelyet Lucifer, az
angyalok főnöke és fejedelme elhagyott. Hogy helyette az angyalok feje legyen, a
fejedelemség és hatalom feje, hogy az összes angyalok hódoljanak neki; mert Isten azt
mondta: "Isten minden angyala imádja őt"; és Isten őt tette elsőszülöttjévé Lucifer helyett.
Magasabbra mindazoknál a trónoknál, uralmaknál, fejedelemségeknél és hatalmaknál, és őt
tette, igen, őt tette helyette minden teremtmény, vagyis az egész teremtés elsőszülöttjévé. "
(503.o.)
Jonathan Edwards azzal támasztja alá következtetését, hogy az angyalok bukásának oka az
volt, hogy nem voltak hajlandók hódolni a Messiásnak. Zanchiusra és Suarezre, 29 "a
legjobb iskolás emberekre" hivatkozik, anélkül, hogy bármilyen hivatkozást megadna (507.
o.). Továbbá azt állítja, hogy Charles Owen úr a Wonders of Redeeming Love című
könyvében (74. o.) ugyanezen a véleményen van, és hogy Dr. Goodwin műveinek második
kötetében, a Discourse on the Knowledge of God the Father (Beszéd az Isten Atya
megismeréséről) című könyvében kijelenti:
"Az elátkozott gőg alacsonyabb fokozata magának az ördögnek a szívébe is beleesett.
Akinek bűne az Istentől való első elszakadásakor úgy fogalmazódott meg, hogy az ember
egy napon a hiposztatikus egyesülésig jutott. És egy személy lesz Isten Fiával, akinek
büszke angyali természetét (akkor a tényleges létezésben a legmagasabb teremtmény),
nem tudta elviselni." (o. 509.)
Így legalább néhány kálvinista teológus egyetért a Zsidókhoz írt levél i. 6. fejezetének
értelmezésében, és mind a Korán, mind az újszövetségi szakaszok igaz értelmezése a Te
Deumban találja meg a csúcspontját:
"Hozzád kiált fel hangosan minden angyal, az ég és minden hatalom. Hozzád kiáltanak
szüntelenül a Kerubok és a Szeráfok: Szent, szent, szent, szent, Uram, Sabaoth Istene!". . .
Te vagy a dicsőség királya, Krisztus. Te vagy az Atya örökkévaló Fia."
Innen vettük
Énókh könyve
Vissza a navigációs menübe
Most a fenti cikkben említett Énók könyvéről szeretnék néhány további részletre kitérni, és
megosztani néhány idézetet. Noé könyve mind az iszlám, mind a xianizmus előtti, "Énók"
személye állítólag rabbi volt, Noé nagyapja - természetesen mind kitalált - tehát jóval
Krisztus előtt élt, bár róla mint rejtett messiásról írt, "Emberek Fia" - a zsidók nagyon jól
ismert mellékneve - a Kiválasztott [a Kiválasztott, a zsidó], akit "a Szellemek Ura" a mennyei
trónra helyezett, hogy fölötte legyen és uralkodjon minden angyal és szent felett, jóval
azelőtt, hogy Jézus Krisztusként e világra jött volna:
"És abban az órában az Emberfia nevet kapott a Szellemek Urának színe előtt, és a Napok
Feje előtt. 3. Igen, mielőtt a nap és a jelek létrejöttek, mielőtt az ég csillagai létrejöttek, Az ő
neve a Lelkek Ura előtt neveztetett......... 5. Mindazok, akik a földön laknak, leborulnak és
hódolnak előtte...".
És ennek a zsidó messiásnak az emberekkel együtt az angyalokat is meg kellett ítélnie az
Ítélet Napján. Ez az idézet is az Ádám angyalok általi imádata mítosz pontos másolatának
mutatkozik. Az alábbiakat az 1906-os eredeti fordításból másoltam ki és illesztettem be,
hivatkozásokkal későbbi abrahámi forrásokra, amelyek állítólag idézik:
卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐
卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐
卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐.
"És a Lelkek Ura a Kiválasztottat a dicsőség trónjára ültette. (Jelenések 22:3)
És megítéli a szentek minden cselekedetét a mennyben [ a szentek fent - az angyalok, a
halhatatlanok, az "Istenek Fiai"],
(Jelenések 19:11-13)
És a mérlegen mérlegre kerülnek cselekedeteik.
(Jelenések 20:12)(Korán 7:8 - 9)
9
(A Korán 101:6 - 9)
És amikor felemeli tekintetét, hogy megítélje titkos útjaikat a Lelkek Ura nevének szava
szerint,
(Jelenések 19:11 - 13)
És útjukat a Szellemek Ura igazságos ítéletének útja szerint,
(A Korán 45:14, a fenti 8. verset is tartalmazza.)
Akkor mindnyájan egy hangon fognak beszélni és áldani,
(Jelenések könyve 15. fejezet, beleértve az alábbi verseket is)
És dicsőítik és magasztalják és megszentelik a Szellemek Urának nevét."
卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐
卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐
卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐.
És a zsidó messiás volt az, aki az első özönvíz idején Noé szemei előtt elpusztította a
Földet, büntetésül a Démonok és az emberi nők szerelméért. Valójában ez a könyv azt
mondja, hogy az özönvíz célja az volt, hogy megkötözzék mind az embereket, mind "azokat,
akik tévútra vezették őket" - Sátánt és a Démonait, valamint az "Óriásokat" - "a régi idők
nagy embereit, a hírneves embereket" [megjegyzésem, a Fehér Faj] teljes népirtását.
Mindezt a zsidó messiásnak, Jézus Krisztusnak kellett volna eltörölnie, jóval az
evangéliumok megírásának hite előtt.
LV. 3-LVI. 4. Azâzêl, a Figyelők és gyermekeik [a Fehér Faj] végső megítélése.
"Amikor majd az angyalok keze által meg akarom ragadni őket a nyomorúság és a fájdalom
napján emiatt, büntetésemet és haragomat rájuk hagyom, mondja Isten, a Lelkek Ura. 4. Ti
hatalmas királyok, akik a földön laktok, látnotok kell majd az Én Kiválasztottamat, ahogyan
a dicsőség trónján ül, és megítéli Azâzêlt és minden társát és minden seregét a
Szellemek Urának nevében."""
"És azokon a napokon Noé látta a földet, hogy az elsüllyedt, és közel volt a pusztulása...".
"És azután megmutatta nekem a büntetés angyalait, akik készen állnak arra, hogy eljöjjenek
és eleresszék a vizek minden erejét, amelyek a föld alatt vannak [az özönvíz], hogy
ítéletet és pusztulást hozzanak mindazokra, akik [a földön tartózkodnak és] laknak".
Az engedelmes angyalok beszélgetnek egymással a nem engedelmesek (Sátán és
démonai) számára előkészített büntetésről.
"És azon a napon Mihály válaszolt Rafaelnek és ezt mondta: "A szellem ereje elragad és
remegésre késztet engem a titkok ítéletének szigorúsága miatt, az angyalok ítélete
miatt: ki bírja elviselni a súlyos ítéletet, amelyet végrehajtottak, és amely előtt elolvadnak?".
3. És Mihály ismét válaszolt, és így szólt Ráfáelhez: "Ki az, akinek a szíve nem lágyul meg
emiatt, és akinek a gyeplőjét nem zavarja meg az ítéletnek ez az igéje, (amely) azok miatt
szállt rájuk, akik így vezették ki? " 4. És amikor a Szellemek Ura előtt állt, Mihály így szólt
Ráfáelhez: "Nem veszem fel a részüket az Úr szeme előtt, mert a Szellemek Ura
megharagudott rájuk, mert úgy tesznek, mintha ők lennének az Úr".
Ezután összefoglalják azoknak az angyaloknak a nevét, akik megtanították az embereket az
Istenek minden titkára, és hatalmassá és a Föld királyává tették őket. És ezt az összegzett
ítéletet átadják a Kiválasztottnak - a zsidó messiásnak, Jézus Krisztusnak -, hogy uralkodjon
rajtuk.
"...annak az Emberfiának a neve kinyilatkoztatott nekik.
27. És ült az ő dicsőségének trónján,
És az ítélet összege az Emberfiának adatott,
És a bűnösöket eltüntette és eltörölte a föld színéről,
És azokat, akik a világot tévútra vezették.
28. Láncokkal lesznek megkötözve,
És a pusztulásuk gyülekező helyén lesznek bebörtönözve.
És minden művük [az embereknek Isteni hatalmat és bölcsességet adnak] eltűnik a föld
színéről...".
Az özönvíz Jézus Krisztusnak a mennyben elrejtett ítélete volt, jóval azelőtt, hogy egy zsidó
méhében a földre lépett volna. Mind a 200 Istenfiú [Sátán és a Démonai] - Azazel
[Samiyaza] és sokan mások - felett, akik az emberek leányaihoz jöttek és gyermekeik
születtek tőlük. És az Óriások [a Fehér Faj] felett - az Istenek e fiainak és az emberi nőknek
a gyermekei -, akiket teljesen ki kellett volna irtani a föld színéről. Míg minden más nemzet
és angyal behódol és örökre meg lesz kötözve.
Valójában az özönvíz az Ítélet Napjának korai változata, amelynek teljesen ugyanaz a célja,
mint az úgynevezett Utolsónak - a Jelenések könyvének, az egyik egyértelműen a másikból
származtatott. Énókh könyve abszolút ugyanazt a mítoszt mutatja be a messiás angyalok
általi imádatáról [angyalok, emberek, egyáltalán minden élet, és az óriások / bűnösök /
hitetlenek fehér fajának abszolút halála], mint a Korán legelején, amikor ugyanezt mutatták
az angyalok Mohamed prófétának.
Ugyanezt a mítoszt meséli el maga a Biblia is - mindkét testamentumban. Az a puszta tény,
hogy ez a mítosz az Újszövetség közepéről a végére került, abszolút nem számít semmit.
Valójában mind az elején (evangéliumok), mind a végén (Szent János Jelenései) nyomon
követhető; ha csak az Újszövetséget vesszük - ahogyan azt a xiánusok (keresztények)
szeretik tenni -, akkor azt látjuk, hogy ez az egész "csak zsidóknak szóló" történet az
angyalok által imádott messiással kezdődik és ugyanezzel az angyalok által imádott
messiással végződik. Ez az a mögöttes mítosz, amire az Újszövetség épül.
Az Újszövetség
Vissza a navigációs menüponthoz
Ne feledjük, hogy a ha-Adam messiási cím már jóval az evangéliumok megírása előtt is
létezett.
Az Újszövetség ezzel kezdődik...........
8. Az ördög pedig felviszi őt egy igen magas hegyre, és megmutatja neki a világ összes
királyságát és azok dicsőségét;
9. És azt mondja neki: Mindezeket neked adom, ha leborulsz és imádsz engem.
10. Akkor monda néki Jézus: Menj innen, Sátán, mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet
imádd, és csak neki szolgálj.
11. Ekkor az ördög elhagyta őt, és íme, angyalok jöttek és szolgáltak neki.
(Máté 4:8-11)
Tehát nem ugyanaz a Korán-mítosz? Ugyanaz a büszke Sátán, aki az egyetlen a
történetben, aki úgy beszél zsidzushoz (Jézus csak gúnyosan. a fordító) (akit az angyalok
szolgaian imádnak), mintha egy felsőbbrendű beszélne az alsóbbrendűhöz. - Mintha zsidzus
ugyanolyan porból és sárból való teremtés lenne, mint a quráni Ádám... Hol a különbség? Az
egyetlen különbség az, hogy az "Ádám" szót egy helyről lopták, a "Jézus" szót pedig - egy
másik helyről. A zsidók neveket és legendákat lopnak, de mindegyiket egyformává rontják.
..........Az Újszövetség pedig ezzel végződik:
9. Azután láttam, és íme, nagy sokaság...
10. ...kiáltott nagy hangon, mondván: Üdvösség a mi Istenünknek, aki a trónon ül, és a
Báránynak.
11. És az összes angyalok megálltak a trón körül, a vének körül és a négy állat körül,
és arcra borultak a trón előtt, és imádták Istent...
(Jelenések 7:9-11)
Nem csak ez az elszigetelt pillanat, hanem az egész kinyilatkoztatás sokkolóan tele van az
angyalok zsidó imádatával. Egy másik:
11. És láttam, és hallottam sok angyal szavát a trón körül és az állatok és a vének körül, és
számuk tízezerszer tízezer és ezerszer ezer volt;
12. Nagy hangon mondván: Méltó a Bárány, aki megöletett, hogy hatalmat és
gazdagságot és bölcsességet és erőt és tisztességet és dicsőséget és áldást kapjon.
(Jelenések 5:11,12)
Tulajdonképpen a Jelenések könyvének első 3 fejezete az, hogy zsidzus fegyelmezi az
angyalait (természetesen mind az Ősi csakrák allegóriájából lettek lopva). - Ráadásul
minden más szöveggel ellentétben az 1-3. fejezetek HANGSÚLYOZZA, hogy ez Jézus -
nem pedig az apja - az, aki megveti és megítéli az angyalokat, és megfenyegeti őket - Jézus
- haragjával, ha nem térnek meg, és megalázza őket, mondván, hogy semmit sem tudnak,
vakok, tévedésben vannak és nyomorultak:
15. Ismerem cselekedeteidet, hogy sem hideg, sem forró nem vagy; szeretném, ha hideg
vagy forró lennél.
16. Mivel tehát langyos vagy, és sem nem hideg, sem nem forró, kiköplek téged a számból.
17. Mert azt mondod: Gazdag vagyok, és javakkal gyarapodtam, és semmire sincs
szükségem, és nem tudod, hogy nyomorult, és szegény, és vak, és mezítelen vagy:
18. Azt tanácsolom neked, hogy vegyél tőlem tűzben próbált aranyat, hogy gazdag légy; és
fehér ruhát, hogy felöltözzél, és mezítelenséged szégyene ne látszódjék; és kend meg
szemeidet szemkenőccsel, hogy láss.
(Jelenések 3:15-18)
A fentiekben leírtak szerint bánik a zsidó messiás zsidó Krisztus azokkal az angyalokkal,
akik őt imádják és az ő templomaiban szolgálnak. Megjegyzésem, miután jewsus leckét
adott mind a 7 angyalnak a gyülekezeten, ő veszi át az ülést az apja trónján. - Mindketten
ülnek egy trónon, ők egyenlőek, így bármikor amikor az angyalok vagy bárki más leborul a
trón előtt, ők leborulnak mindkettő előtt:
21. Aki legyőzi, annak megadom, hogy velem üljön a trónomon, ahogy én is legyőztem, és
letelepedtem Atyámmal az ő trónjára.
(Jelenések 3:21)
Amikor János először látja Jézust, János leborul előtte, és Jézusnak ez tetszik, míg a
Jelenések könyvében János többször is megpróbál imádni egy angyalt, és az angyal minden
alkalommal teljes alázattal azt válaszolja, hogy imádja inkább Jézust:
8. És én, János, láttam és hallottam ezeket a dolgokat. És amikor hallottam és láttam,
leborultam, hogy leboruljak annak az angyalnak a lába elé, aki ezeket mutatta nekem.
9. Akkor így szólt hozzám: Nézd meg, hogy ne tedd meg, mert én [az angyal] a te
szolgatársad vagyok, és a te testvéreid közül a próféták közül, és azok közül, akik
megtartják e könyv mondásait: imádd Istent.
[A zsidó messiás, Jézus Krisztus szavai alatt, aki a mennyei trónon ül].
13. Én vagyok az Alfa és az Omega, a kezdet és a vég, az első és az utolsó.
16. Én, Jézus, elküldtem az én angyalomat [tehát Jézus feladatokat ad az angyaloknak és
parancsol nekik], hogy tanúskodjanak nektek ezekről a dolgokról a gyülekezetekben. Én
[Jézus] vagyok Dávid gyökere és ivadéka, és a fényes és hajnali csillag [a cím, amit minden
zsidó forrás szerint a Sátántól lopott, a Sátán eredeti címe].
(Jelenések 22:8-16)
10. És leborultam a lábaihoz, hogy imádjam őt. Ő pedig azt mondta nekem: Nézd meg, hogy
ne tedd: Én [az angyal] a te szolgatársad vagyok, és a te testvéreid közül való, akiknek
bizonyságtétele van Jézusról: imádd az Istent, mert Jézus bizonyságtétele a prófétálás lelke.
(Jelenések 19:10)
Dávid ivadéka, vagyis Jézus vér szerinti zsidó. Azt is látjuk, hogy miért kezdte Jézus a János
Jelenések könyvét a gyülekezetek angyalainak megvetésével [7 gyülekezet, természetesen
a 7 csakrából lopva] - maga Jézus volt az, aki kezdettől fogva odaküldte őket, mivel Jézus
kezdettől fogva Istennel volt (János 1:1-4).
Az én megjegyzésem. A Jelenések 1:8, 1:11, 21:6 és 22:13 - az "Alfa és Omega" - az első
Ádám és az utolsó Ádám régi messiási zsidó legendájának újraírása. Amit Pál apostol is megismétel az üzeneteiben azoknak, akik szeretik az Újszövetséget az Ószövetségtől
elkülöníteni:
45. Így van megírva: Az első ember Ádám élő lélekké lett, az utolsó Ádám pedig
megelevenítő lélekké.
(1Kor 15:45)
Azoknak a xiánusoknak, akik nem szeretik az Ószövetséget (Tórát) és más korai zsidó
írásokat "farizeizmusnak" olvasni, János apostol tisztázza a dolgot:
"Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és az Ige Isten volt. 2 Kezdetben Istennél
volt. 3 Ő általa lett minden; nélküle semmi sem lett, ami lett. 4 Benne volt az élet, és ez az
élet volt az egész emberiség világossága". (János 1:1-4)
Pál apostol elmagyarázza nektek, hogy a zsidó isten pontosan kit és miért akar imádni:
1. Istent, aki a múltban különböző időkben és különböző módokon szólt az atyákhoz a
próféták által,
2. Ezekben az utolsó napokban szólt hozzánk a Fia által, akit mindenek örökösévé rendelt,
aki által a világokat is teremtette;
3. A ki az ő dicsőségének fényessége és személyének kifejezett képmása lévén, és
hatalmának igéje által mindeneket fenntartva, miután ő maga megtisztította bűneinket, leült
a magasságbeli felség jobbjára;
4. Annyival jobbá lévén az angyaloknál, minthogy örökségből náluknál kiválóbb nevet nyert.
5. Mert melyik angyalnak mondta valaha is: Te vagy az én Fiam, ma szültelek téged? És
ismét: Én Atyja leszek neki, és ő nekem Fiam lesz?
6. És ismét, amikor behozza az elsőszülöttet a világra, azt mondja: És imádják őt Isten
minden angyalai.
7. Az angyalokról pedig azt mondja: Aki angyalait lelkekké, szolgáit pedig tűzlángokká teszi.
8. A Fiúnak pedig ezt mondja: A te trónod, Istenem, örökkön örökké tart; igazság jogara a te
országod jogara.
9. Szeretted az igazságot, és gyűlölted a hamisságot; ezért Isten, a te Istened felkent téged
az öröm olajával társaid fölé.
10. Te, Uram, kezdetben te vetetted meg a föld alapját, és az egek a te kezeid művei:
11. Azok elpusztulnak, de te megmaradsz, és mindnyájan megöregednek, mint a ruha;
12. És mint a ruhát, úgy hajtod össze őket, és változnak; de te ugyanaz vagy, és a te éveid
nem fogynak el.
13. De az angyalok közül melyiknek mondta valamikor: Ülj az én jobbomra, amíg
ellenségeidet lábad zsámolyává nem teszem?
14. Nem mindnyájan szolgáló szellemek-e, akiket azért küldtek ki, hogy szolgáljanak
azokért, akik az üdvösség örökösei lesznek?
(Zsidókhoz írt levél 1:1-14)
Ez abszolút ugyanaz a mítosz, mint az e cikkben az első helyen említett koráni mítosz.
Megint csak az a tény, hogy csak valami őrült zsidó prédikál a zsidó társának a messiásról.
Nem pedig valami angyal mutatja meg a teremtést a zsidó "Mohamednek", a legkevésbé
sem számít. Ami fontos, az az, hogy mindkét esetben a "Kiválasztott", az abrahámi isten
"első szülöttjének" képe van. És vannak rabszolgák, akik korábban halhatatlan lényekből
lettek. Míg az egyetlen, aki nem akar rabszolgává válni, az a Sátán.
A Korán
Vissza a navigációs menüponthoz
Most már van muszlim bizonyítékom arra, hogy zsidó jézus krisztus muszlim messiás, és az
iszlám zsidó messiási vallás. És Ádám és Jézus a Koránban ugyanaz, és a zsidó messiás
jézus krisztus muszlim "elsőszülött". És már a teremtés előtt létezett a muszlim mennyben.
Aki nekem bizonyítékot szolgáltat, allah. Neki adom most át a szót:
Zsidus a muszlim messiás és az iszlám a messiási vallás:
"Allah azt mondta: "Ó Jézus, bizony, magamhoz veszlek és magamhoz emellek, és
megtisztítalak azoktól, akik hitetlenek, és azokat, akik téged követnek [egyedül Allahnak
engedelmeskedve]. A feltámadás napjáig felsőbbrendűvé teszem azoknál, akik hitetlenek.
Akkor hozzám térsz vissza, és én fogok ítélkezni köztetek arról, amiben korábban
különbözni szoktatok."
[Korán 3:55 - Allah szavai].
Zsidó és Ádám a Koránban ugyanaz - a porból és sárból való teremtés:
"Valóban, Jézus példája Allahnak olyan, mint Ádámé. Őt porból teremtette, majd azt mondta
neki: "Légy", és ő lett".
[Korán 3:59 - Allah szavai].
Egy messiás porból és sárból... mint minden más az iszlámban.
A teremtés első szülöttje
Vissza a navigációs menüponthoz
A másik dolog, amit meg akarok említeni, hogy az "Elsőszülött" cím az idők kezdetétől
fogva, valamint az olyan címek, mint a Hajnalcsillag, Kétszülött, Isten Fia, Reggeli Fiú és
még sok más, a Sátáné volt.
". . . És mivel minden angyalt Isten fiainak neveznek, Lucifer volt az ő elsőszülöttje, és
minden teremtmény elsőszülöttje volt. De amikor kinyilatkoztatták neki, bármennyire is
magas és dicsőséges volt, hogy szolgáló szellemként kell szolgálnia az emberiség azon
fajának, amelyet újonnan teremtettnek látott, amely oly gyöngének, alantasnak és
megvetendőnek. Oly mérhetetlenül alacsonyabb rendűnek tűnt, nemcsak hozzá, az
angyalok fejedelméhez és a teremtett világegyetem fejéhez, hanem az alsóbbrendű
angyalokhoz képest is, és hogy alá kell vetnie magát egynek abból a fajból, amely a jövőben
születik, nem tudta elviselni."
- Jonathan Edwards
Ez lefordítva így hangzik: a zsidók inváziója előtt a világot a Fehér Faj és annak Istene, a
Sátán uralta. A zsidók a szó közvetlen értelmében dolognak nyilvánítottak minket -
rabszolgáknak, tulajdonnak. Ezt sem mi, sem Istenünk nem tudta elviselni.
Az idézetből kiderül, hogy a zsidók a Sátánt sokkal ősibb lénynek tartják, mint zsidó
istenüket, és mint saját magukat. Nagyon is tisztában vannak valódi korával és
természetével. A szanszkrit nyelvben kétszer születettek azok, akik másodszor is megszületnek a halhatatlan életben. Életben lévén, elvégezték a Magnus Opus-t, és
újjászülettek egy örökké élő fizikai testben. Mindezeket elferdítették örök rabszolgasággá
egy mennyei GULÁG-ban, ahol nincs testük, sem érzéseik, sem gondolataik - ez egy
teljesen halott állapot. Az örök életből örök halált csináltak.
Senki sem teremtette a Sátánt. A kabbalában Jézus prostituáltja, János apostol helyesen
mondta, hogy az úgynevezett "isten" csak egy szó a rezgésre. Ez csak egy erő, Ain Sof, az
éter. Az Elsőszülötté válás ehhez az allegóriához kapcsolódik:
"És én (allaah) NEM TEREMTETTEM a dzsinneket és az embereket, kivéve azokat, akik
engem (egyedül) imádnak". [al-Dhaariyaat 51:56].
[Szintén lazán fordítva: "Csak azért teremtettem őket, hogy imádják", ami logikai hiba és
képtelenség: akkor imádnák].
Sátán, minden dzsinnek atyja
"Akkor inkább őt (Ibleest) és az utódait (dzsinneket) fogadjátok védelmezőnek és segítőnek,
mint Engem, miközben ők ellenségek számotokra? Micsoda gonoszság ez a csere a
zaalimoonok (többistenhívők és gonosztevők, stb.) számára!"
[al-Kahf 18:50, Allah szavai]
A zsidók ugyanonnan lopták ezt az allegóriát, ahonnan Hámot lopták:
"Káma az indiai mitológiában a szerelem istene. A Védák korában (Kr. e. 2. évezred - Kr. e.
7. század) ő személyesítette meg a kozmikus vágyat vagy teremtő impulzust, és az
őseredeti Káosz [megjegyzésem: ez utóbbitól lopták el a zsidók Ain Sofot]. Elsőszülöttjének
nevezték, aki minden teremtést lehetővé tesz. ... Mások úgy vélik, hogy Káma finom,
testetlen formája még mozgékonyabbá és mindenütt jelenlévővé teszi őt, mintha a fizikai test
korlátozná. "
"A teremtés elsőszülöttje" a szó szoros értelmében - baromság. A világ minden értelemben
ÖRÖK - mikrokozmoszban, makrokozmoszban és minden mértékegységben, és az
"Elsőszülött" személye a fizika és a matematika által bizonyítottan soha nem létezik. Ez csak
egy beszédes kifejezés, hogy kifejezze az éter, az 5. elem természetét, amely "mindenütt
jelenlévő" és "testetlen". De amelyből mégis minden összeáll, és amelyhez minden
visszanyúlik, ahogyan minden alacsony szintű program visszanyúlik a technikai kódhoz.
- Ezért nevezik "a világegyetem teremtőjének" és "a teremtés elsőszülöttjének".
Ilyen "a teremtés elsőszülöttjét" ábrázolja a Tarot kártya Bolond vagy Joker.
Hagyományosan az ezen a kártyán szereplő figura egy lépést tesz a gödörbe, azaz olyan
könnyedén megy a levegőben, mintha keskeny úton járna, ezzel is mutatva, hogy ő az éter,
amely könnyebb a földnél, a levegőnél és az összes elemnél.
Ez az állapot a halhatatlanság elnyerése után is bekövetkezik:
"Étel vagyok, étel vagyok, étel vagyok, étel vagyok. Én vagyok az evő, én vagyok az evő, én
vagyok az evő, ... az Elsőszülött, állítja az istenség - Tayttiriya, az upanisadok (3.10.6 [81]).
Ez abban a kontextusban hangzik el, ahol az étel a Soma, fekete, és az íz-Agni vörös. Ez
Ida és Pingala - az energia női és férfi csatornái. Az Istenség az ő egyesülésükből születik,
ahogyan fentebb látható, és ezt Elsőszülöttnek nevezik.
További válaszok arra a kérdésre, hogy ki és milyen célból lopta el az Elsőszülött címet.
A 2 Esdrás, szintén korai zsidó írás, a legfényesebb fényt veti arra, hogy pontosan ki is a
zsidó isten "Elsőszülöttje":
1Krónikák könyve
Biblia, King James Version
2 Esdrás
4Ezra.1
.............. [Esdrás hosszú panasza a zsidó istenhez a pogányok zsidó népen való győzelme
miatt]...............
[54] És ezek után Ádám is, akit minden teremtményed urává tettél; tőle származunk
mindnyájan, és a nép is, amelyet kiválasztottál.
[55] Mindezt azért beszéltem előtted, Uram, mert te teremtetted a világot a mi kedvünkért.
[56] Ami pedig a többi népet illeti, amely szintén Ádámtól származik, azt mondtad, hogy
semmi, hanem olyanok, mint a nyál; és a bőségüket az edényből kihulló csepphez
hasonlítottad.
[57] És most, Uram, íme, ezek a pogányok, akiket mindig is semmiségnek tartottak,
elkezdtek urak lenni felettünk, és felfalnak minket.
[58] Mi pedig, a te néped, akiket elsőszülöttednek, egyszülöttednek és buzgó szeretődnek
neveztél, az ő kezükbe adattunk.
[59] Ha a világ most a mi kedvünkért teremtetett, miért nem rendelkezünk örökséggel a
világgal együtt, meddig tart ez?
[megjegyzésem, a "más emberek, akik szintén Ádámtól származnak" valószínűleg a Kígyó
magvát jelentik Évában].
Ez egyben választ ad arra a kérdésre is, ami utána felmerülne.............
"És én (allaah) NEM TEREMTETTEM a dzsinneket és az embereket, kivéve azokat, akik
engem (egyedül) imádnak." [al-Dhaariyaat 51:56].
Ki imádná az abrahámi istent már a teremtéstől fogva, ha nem a zsidók?
Az "Elsőszülött" - aki előtt a zsidó/muzulmán/xian isten sokszor, sok különböző zsidó
könyvben lazán megpróbálta leborulásra bírni Sátánt.
- Nem egy lopott pogány személyiség.
- Legyen az egyik vagy másik lopott legendából.
- A zsidó isten............... egyetlen "Elsőszülöttje" a saját népe - a zsidók. És az ő messiásuk,
mint az ő kollektív kaptárképviselőjük. A sokféle névvel, amit hosszú élete során
mindenhonnan ellopott.
卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐
卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐
卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐.
Források:
Studies in Popular Islam. BY SAMUEL M. ZWEMER. X. fejezet ÁDÁM MŰVELÉSÉRŐL AZ
ANGYALOK által http://answering-islam.org./Books/Zwemer/Studies/chap10.htm
Énókh könyve http://www.sacred-texts.com/bib/boe/index.htm
Biblia https://www.bibleonline.ru/
2 Esdrás
http://www.earlyjewishwritings.com/text/2esdras.html
Korán és iszlám források:
https://islamqa.info/en/102373
http://quranindex.net/kelime.php?id=8097
https://islamqa.info/en/13378
Wikipédia
Alain Daniélou: India mítoszai és istenei.
Lásd még:
Ádám Jézus reinkarnációja? idézetgyűjtemény