Welcome to our New Forums!

Our forums have been upgraded and expanded!

Konservatuar sınavına giriş (oyunculuk) hakkında

St Ramiss

New member
Joined
Nov 25, 2024
Messages
14
Esenlikler benim değerli ailem. Bu konuyu konservatuar oyunculuk bölümü sınavına hazırlanan ve okumak isteyen kardeşlerim adına yazıyorum. Umarım bir katkım olur. Sizde kendi fikirlerinizi belirtmekten lütfen çekinmeyin ve bu yazıda kendi fikirlerimde mevcuttur. Bilginiz olsun.

Konservatuar sınavında dikkat edilmesi gereken en önemli şeyler;

1-) Diksiyon:

Diksiyon gerçekten olmazsa olmazımız. En çok elenilen kısım kişinin diksiyonu. Kişinin konuşma becerisine ve kendini ifade etme becerisine çok dikkat ediyorlar. En çok elenilen kısımlardan biri olarak bilinmektedir. Size yardımcı olmak için diksiyon kursuna gidebilir veya konuşma, hitabet yeteneğine yardımcı olabilecek Tanrılarla çalışabilirsiniz. Hem ruhaniyetimizi hem de diksiyon yeteneğimizi geliştirmiş olabiliriz. Diksiyonun önemli olmasının diğer sebeplerinden biri de sahnede anlaşılmaktır. Bir prens rolünde veya bir soylu rolünde veya bir elit rolünde oynayabilirsiniz.Diksiyon kesinlikle burada çok devreye girer. Diksiyonu geliştirmenin bir diğer yolu da kitap okumaktır. Kitap, zihninizi güçlendirdiği gibi hitabet yeteneğinizi de güçlendirebilir. Diksiyonunuzu geliştirmek için dudak ve dil kaslarınızı geliştirme çalışmaları yapabilirsiniz. Dil ve dudak kaslarınızın çalıştırılması, sahnede dil sürçmesine engel olacak ve iyi bir diksiyon jüri tarafından iyi bir izlenim bırakacaktır. (Çalışmalarımı talep ederseniz bildiklerimi ve genel anlamda uyguladıklarımı paylaşabilirim)





2-) Nefes Kontrolü

Nefes kontrolü de çok önemli bir mevzuu. Sahnede heyecanlanmamanız ve acaba nasıl işleyecek bu süreç diye endişelenmemeniz gerekiyor. Sahnede oyun oynarken veya şiir okurken doğru nefes alışverişleri ile vurgulamayı doğru yerde yapmak, oyuna güzel bir hava katabileceği gibi size ekstra avantaj sağlar. Nefes kontrolümüz için çok çeşitli nefeslerimiz, meditasyonlarımız var. Aynı zamanda internetten de araştırıp farklı nefes çalışmaları yapabilirsiniz. Nefes kontrolü aynı zamanda sizi daha açık bir zihne yönlendirecek, yaşamımız gerçekten daha iyiye doğru ilerlemeye başlayacaktır. Konuşmada doğru nefes alıp vermek, vurguları dikkatli bir şekilde yapmak, ulamaları doğru bir şekilde yapmak ve tane tane anlaşılır bir şekilde konuşmak, konuşmaya da aynı zamanda güzel bir ahenk katacaktır. Nefesinizi düzenli bir şekilde burundan diyaframınıza almanız ve ağızdan vermeniz önemli 😊.



3-) Ses

Evet bir diğer önemli mevzuu sesiniz. Sesiniz sınavda ve oyunculuk hayatınızda çok önemli bir yere sahip olacak. Bazen şiddetli bir tirat oynayacaksınız, çok sinirli biri oynayacaksınız veya bağırmanız gereken bir tirat oynayacaksınız diyelim. Sesimizin kısılmaması için ses açma çalışmaları yapmamız gerekmektedir. Bir süre önce yazdığım diğer konulara çalıştınız ve iyice hazırlandınız ama sesinize önem vermediniz. Ya sınav günü son dakika sesiniz kısılırsa? Hadi sınav günü sesiniz kısılmadı iyi bir şekilde oynadınız diyelim. Ya jüri sizin sesinizi denemek için oyunu sahnenin arkasından bize duyurarak başla derse?İşte bu garip anların yaşanmaması için ses çalışmaları yapmalısınız. Bu çalışmalar daha sonra siz değerli kardeşlerim talep ederlerse kendi yaptığım çalışmalarımı, tiyatro yönetmenlerinden ve eğitim aldığım yerlerden öğrendiğim çalışmaları sizinle paylaşmaktan onur duyarım.

4-) Beden dili

Evet, sınavda en önemli konularımızdan biri beden dili.
Beden dilini geliştirmek için oyuncunun ve oyuncu adaylarının çok iyi bir şekilde gözlemci olması gerekir. Oynayacağı karakterin alt metnini çıkartması gerekiyor, Nasıl biri ? Tipi nasıl? Ne yer, ne içer, hobileri nelerdir, bir aileden nasıl gelmiştir, neler yaşamıştır, yürüyüşü nasıldır? Arkadaş ortamında nasıldır ? O karakterin yaşadığı çağ hangi çağ? Hangi ülkede yaşıyor? O ülkenin insanı nasıldır? Çünkü Akdeniz Bölgesinde yaşayan biri ile Karadeniz Bölgesinde yaşayan birinin duygusal özellikleri farklıdır. Akdeniz Bölgesinde yaşayan bir karaktere hayat verecekseniz, daha sıcak kanlı olmanız beklenir ancak bir Rus oyunu oynarken daha soğuk kanlı olmanız beklenebilir. Konuşma bile farklıdır ve beden dilini geliştirme yollarından biri iç gözlemdir. Buzdolabını nasıl açarsanız ? Kapıyı nasıl açarsınız? Evinizi nasıl süpürürsünüz ? Ne kadar sinirlisiniz? Nasıl hasta olursunuz? Örnek vermek gerekirse hasta bir insanın omuzları çökük bir halde olması beklendiği gibi sinirli bir insanın kaşlarını çatması beklenebilir. Tabii burada çok çeşitli olaylar var. Mesela bir kişiye nefretle haykırırken bağırmak zorunda değilsiniz? Ona gözlerinizi patlatıp dişlerinizi sıkarak ta elinizi tehdit eder gibi konuşup karşıdaki kişiye nefretinizi belirtebilirsiniz. Peki iç gözlemin kısmını hallettik diyelim. Oynayacağınız karakter bu saydıklarımı ve daha sayamadığım bir sürü duyguyu bir sürü hareketi nasıl yapar?

5-)Kuramsal
Bu konu da diğerleri gibi önemli. Jüri size tiyatro tarihi, yazarlarla ilgili sorular, yaşadıkları dönemler ve önemli sanatçıların çıkardıkları oyunları ve türlerini sorabilir.

Şimdilik bu kadar yazmam yeterli gibi. Bölüm 2 şeklinde bu konuları ,devamını ve yazıda eksik gördüğüm konuları yazabilirim. Eğer eklemek istediğiniz veya sormak istediğiniz bir şey varsa sormaktan ve yazmaktan çekinmeyin. Konservatuar oyunculuk bölümüne hazırlanan, oyuncu olmak isteyen
kardeşlerimize yardımcı olmaktan mutluluk duyarım. Dünyada manevi satanist sanatçılarımıza ihtiyacımız var. Hepinize esenlikler diliyorum. İyi akşamlar.😊
 

Al Jilwah: Chapter IV

"It is my desire that all my followers unite in a bond of unity, lest those who are without prevail against them." - Satan

Back
Top